Загальне
Муковіз О.П.
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ КОНТЕНТУ MOODLE У СИСТЕМІ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
Одним із головних завдань системи неперервної освіти вчителів початкової школи є забезпечення вільного та відкритого доступу до отримання знань із урахуванням потреб, здібностей та інтересів учителя.
Тому постає задача розробити таку системи, яка б дозволила вирішити основні стратегічні завдання початкової освіти.
Сайт системи неперервної освіти вчителів початкової школи (http://sno.udpu.org.ua) розроблено на основі трьох контентів: WordPress, Moodle, PhpBB та «хмарних» технологій від Microsoft.
Система неперервної освіти вчителів початкової школи складається із програмної та методичної частин. У програмній частині є такі основні модулі: модуль реєстрації, модуль «профіль», модуль керування, модуль розробки курсу, модуль організації навчальної та науково-методичної діяльності.
Зміст методичної частини сайту відображено в організації неперервної освіти вчителів початкової школи, а саме на сторінці «Дистанційне навчання», яка розроблена у контенті Moodle (див. http://sno.udpu.org.ua/дистанційне-навчання). На ній наявно 49 навчальних дисциплін, які викладаються при підготовці вчителя початкової школи.
Усі ці курси розроблені відповідно до Положення про атестацію електронного навчального курсу на рівні ВНЗ та МОН України (див. http://mon.gov.ua/images/gr/obg/2010/08_06_10.pdf).
Зміст сторінки «Дистанційне навчання» можуть побачити тільки зареєстровані користувачі, а доступ до навчальних дисциплін відкритий окремим групам, зареєстрованим у системі дистанційного навчання Уманського державного педагогічного університету імені Пала Тичини. Вчителям початкової школи, щоб потрапити до курсів потрібно зареєструватися на сайті http://dls.udpu.org.ua та звернутися до адміністратора, щоб він приєднав до групи.
Практика показала, що в процесі розробки системи неперервної освіти вчителів початкової школи виникали потреби створення нових функцій. Те, що над системою працюють на громадських засадах програмісти та модератори центру дистанційного навчання Уманського державного педагогічного університету імені Пала Тичини, дозволяє її удосконалювати та розвивати.
Отже, створення системи неперервної освіти вчителів початкової школи є відповіддю сучасної освітньої системи на потреби інформаційного суспільства при підготовці фахівців.
Успішне використання системи неперервної освіти вчителів початкової школи залежить від рівня володіння інформаційними технологіями навчання, засобами дистанційної підтримки та від розробки методичних рекомендацій, для роботи з нею.