Загальне
Потапова М.М., Щербина О.А.
Київський національний університет будівництва і архітектури
Новий плагін синхронізації груп для мета-курсів
Як відомо, в Moodle 1 запис на курси академічних груп студентів найчастіше здійснювався за допомогою механізму мета-курсів. Цей механізм був не дуже досконалий, бо у своїй оригінальній версії дозволяв записувати у мета-курс лише студентів дочірнього курсу, але не їх групи. Його перероблена версія [1] дозволяла записувати студентів разом з групами, однак вона не передбачала подальшу синхронізацію складу груп студентів у дочірньому і мета-курсі. Тобто, якщо студент потрапляв до групи дочірнього курсу вже після того, як вона була додана у мета-курс, то цей студент з’являвся у складі мета-курсу, але у відповідну групу в ньому не потрапляв. Для виправлення цієї ситуації доводилось або додавати такого студента у групу вручну, або видаляти дочірній курс із мета-курсу і знову додавати його. Хоча ця процедура і не приводила до втрати в мета-курсі оцінок чи інших даних студентів цього дочірнього курсу, однак викликала постійні незручності.
У Moodle 2 став можливим запис студентів на курси у складі академічних груп за допомогою контингентів, які ще називають глобальними групами або когортами. Цей механізм дозволяє синхронізувати склад контингенту не тільки з курсом, а й з групою у цьому курсі. Але, щоб викладачі мали змогу скористатися цим механізмом, необхідно створити додаткову роль «користувач контингентів» і наділити нею викладачів у тому контексті, до якого належать контингенти студентів, з якими ці викладачі працюють, а це створює додаткові клопоти адміністратору.
Тому викликає інтерес нещодавня поява плагіна, призначеного для синхронізації складу груп у дочірніх курсах і мета-курсах [2], що дозволяє повернутися до простішого механізму зарахування студентів на основі мета-курсів, який до того ж вбудований у менш відомий різновид модуля Субкурс, створений Меттом Гібсоном [3]. Річ у тім, що в параметрах цього модуля (на відміну від модуля, створеного Давидом Мудраком [4]) достатньо поставити позначку, щоб курс, із якого імпортується підсумкова оцінка став мета-курсом, а курс, в якому цей субкурс знаходиться – його дочірнім курсом (рис. 1). Тоді з мета-курсу в дочірній курс імпортуватимуться оцінки, а в зворотному напрямі експортуватимуться студенти (рис. 2), причому, завдяки обговорюваному тут плагіну, склад груп у всіх мета-курсах синхронізуватиметься зі складом академічної групи в дочірньому курсі.
Рис. 1. Можливість оголосити в курс мета-курсом в параметрах модуля субкурс
Рис. 2. Імпорт і експорт студенів і оцінок між дочірніми курсами і мета-курсами
Це може стати найзручнішим механізмом роботи з академічними групами в Moodle, однак, на даний момент плагін синхронізації груп існує тільки для версії 2.6, тоді як плагіни Субкурс працюють тільки з версією 2.5. Причому, якщо плагін Давида Мудрака вважається стабільним, то цікавіший для нас плагін Мета Гібсона таким не оголошувався, хоча, як показує наш власний досвід, є теж цілком працездатним. Отже, нашим розробникам доцільно скерувати зусилля на забезпечення надійної узгодженої роботи цих плагінів.
Список використаних джерел
- Иванченко Т.В., Щербина А.А. Использование мета-курсов и модуля субкурс в Moodle 1.9. // Первая международная научно-практическая конференция MoodleMoot Ukraine 2013. Теория и практика использования системы обучением Moodle. [Электронный ресурс]. Режим доступа http://2013.moodlemoot.in.ua/course/view.php?id=45
- General plugins (Local): Meta-course group synchronization. [Електронный ресурс]. Режим доступу https://moodle.org/plugins/view.php?plugin=local_metagroups
- Subcourse module for Moodle, which allow a course to be added to another course, so that the sub course's final grade becomes a grade item in the parent course. [Електронный ресурс]. Режим доступу https://github.com/mattgibson/moodle-mod_subcourse
- Subcourse module for Moodle. [Електронный ресурс]. Режим доступу https://github.com/mudrd8mz/moodle-mod_subcourse