Загальне
Басок П.Г.
Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, Інститут інформатики
РОЗРОБКА РОЗШИРЕНЬ LMS MOODLE 2.X ДЛЯ МОДЕРНІЗАЦІЇ УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ НАВЧАННЯ
Використання LMS Moodle 2.X дозволяє зручно проводити учбові процеси, нерозривно пов’язуючи їх з вмілим використанням комп’ютерних технологій. Однак в деяких випадках не вистачає автоматизації рутинних дій та адаптації певної частини функціоналу до потреб вітчизняної системи освіти. В повсякденні виникає доцільність користуватися додатковими програмними засобами навчання, що створює незручності, або переналагодження чи доопрацювання існуючих, що є більш ефективним при наявності бажання досягти бажаного результату.
Основним завданням при впровадженні LMS Moodle 2.X є дієве забезпечення взаємодії між основними учасниками навчального процесу за електронною формою навчання. Керівництво учбового підрозділу повинно мати змогу виконувати ряд звичних функцій в електронному вигляді на більш ефективному рівні, значно скорочуючи час виконання певної роботи. Для цього потрібна модернізація під конкретні потреби певного учбового закладу. Так комусь може бути потрібний нова функція, а комусь потрібно буде переробити вже існуючу.
При проектуванні додаткових розширень розробникам слід прагнути гармонізації потреб всіх учасників освітнього процесу. Найважливішою умовою забезпечення постійного використання в будь-якій навчальній організації LMS Moodle 2.X є наявність адаптації під конкретні потреби. Таким чином забезпечується існування в сучасному освітньому просторі.
Так використовуючи тривалий час LMS Moodle 2.X, необхідно усвідомити чого не вистачає для комфортної роботи та чи можливо доопрацювати недоліки. Бо в певних випадках може знадобитися інша система, а не модернізація існуючої системи.
Модернізація у випадку НПУ ім. М.П. Драгоманова включає наступні напрямки розробки під LMS Moodle 2.X
• Автоматизація формування певних оперативних звітів.
• Скорочення часу на виконання бюрократичних процедур.
• Спрощення процедуру оформлення документів.
• Повсякденний контроль за учбовим процесом.
Для цього в НПУ ім. М.П. Драгоманова було розроблено та впроваджено наступні розширення.Унікальне іменування груп.
В НПУ виникла гостра потреба в унікальному іменуванні шифру учбових груп. Слід надати імена не тільки існуючим, а взагалі всім групам які з’являться в майбутньому. Є необхідність ввести таку унікальну назву, яка б не змінювалась з роками і яка б була інформативною для використання в різноманітних важливих інформаційних системах.
Приклад.
Група 11 ІА 2012 року сформовано з першокурсників. Через два роки ця група (в 2014) стане 31 ІА.
З шифру 31 ІА групи не зрозуміло:
a. Рік початку навчання.
b. Форму навчання
c. Спеціальність та спеціалізацію
Новий варіант іменування шифру групи повинен включати в себе обов’язково номер спеціальності згідно з нормативно-правовими документами[1,2].
І окрім цього ще й рік вступу учасників групи (чи рік формування групи).
Характеристики, які також повинні бути враховані.
Форма навчання:
o денна
o заочна
o вечірня
o дистанційня
Спеціалізація.
Номер підгрупи.
Остаточний результат довгий варіант матиме вигляд
2012-денна-економіка-2-6.040302
Тут 2012 - рік формування групи
6.040302 - номер спеціальності згідно з з нормативно-правовими документами [1,2].
данна - форма навчання
економіка- спеціалізація
2 - номер підгрупи.
Що означало раніше в 2013 році - групу 22 ІЕ, а в 2014 - групу 32ІЕ
Якщо форму навчання та спеціалізації занести до окремої таблиці.
Використавши другу нормальну форму при побудові архітектури реляційної бази даних, отримаємо скорочений запис шифру групи
2012-1-3-2-6.040302 або 20121326040302
Відповідно таблиці форми навчання та спеціалізації матимуть вигляд.
форми навчання:
1 денна
2 заочна
3 вечірня
4 дистанційня
Спеціалізації:
1 англ. мова
2 матемематика
3 економіка
4 фізика
5 освітні вимірювання
Код 20121326040302 для більш скороченого запису можна представити у шістнадцятирічному вигляді, а саме 7fffffff чи вигадати запис 7-F(7), де число сім в круглих дужках означатиме написання літери F сім разів
Можна до вигаданого способу формування унікального коду групи додати код факультету чи інституту та ще й для використання в межах країни код університету, який, наприклад, є нумерація університетів Вебометрики. Для використання в планетарних масштабах можна до запропонованого коду долучити і код країни.
За допомогою розширення після заповнення відповідних полів
створюється когорта з відповідною назвою групи, що прикріплюється до мета-курсу спеціальності та створюється груп з відповідною назвою в курсах, які є в списку мета-курсу.
Відомість відвідування.
Результатом роботи данного розширення є генерація таблиці відвідування студентами дисцеплін в Moodle за вказаний період часу
Складання навчального розкладу.
Розклад можна переглядати на мобільних пристроях.
Розклад зручний у використанні.
Генерація залікової відомості та відомості міжсесійного контролю.
Докладніше у додаткових матеріалах до тексту доповіді [3].Список використаних джерел
- Про перелік напрямів, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1719-2006-%D0%BF
- Про затвердження переліку спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо-кваліфікаційними рівнями спеціаліста і магістра [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/787-2010-%D0%BF
- Додаткові матеріали [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://goo.gl/UmQLjl
- Онлайн перевод числа из десятичной в шестнадцатиричную систему счисления [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://calc-x.ru/dec_to_hex_form.php
- Developer Documentation [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://docs.moodle.org/dev/Main_Page
- Plugins [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://docs.moodle.org/dev/Plugins