Загальне
Микитенко П.В., Галицький О.В.
Національний педагогічний університет імені М.П. Драгомангова
Особливості аналізу тестів в LCMS MOODLE 2.5.х
Одним із об'єктивних та ефективних засобів перевірки результатів навчальних досягнень, визначення рівня навченості та ступеня готовності студентів до тієї чи іншої діяльності є тестування. Для того, щоб тест був вдалим інструментом та надав якісні відомості, щодо реального стану навчальних результатів, він має бути професійно підготовлений та пройти апробацію. Одним із видів випробувань є емпіричне дослідження властивостей тестового завдання, коли на основі результатів тестування розраховуються його статистичні характеристики. Визначення статистичних характеристик тесту є головним засобом діагностики якості тестових завдань.
Серед переваг використання комп’ютерно орієнтованих технологій при діагностиці знань студентів є автоматизований аналіз характеристик тесту та якості тестових завдань. В системі MOODLE 2.5.х використання вбудованого модуля аналізу тестових завдань, для математико-статистичного опрацювання результатів тестування, дозволяє проаналізувати показники (медіана оцінок, стандартне відхилення, значення асиметрії розподілу, значення ексцесу розподілу, коефіцієнт внутрішньої узгодженості, співвідношення помилок, стандартна помилка, успішність, оцінка навмання, призначена вага, ефективна вага, індекс дискримінації, коефіцієнт дискримінації) тесту. Такий детальний аналіз тестових завдань та тестів забезпечує дотримання процедур визначення показників якості тесту, зокрема, коригування тестових завдань з урахуванням цих показників. Така кількість фіксованих показників якості тестових завдань достатня для ефективного впровадження тестових методик та використання у навчальному процесі. Однак в системі MOODLE 2.5.х не встановлені критерії, використання яких дозволили б професійно оперувати цими показниками, не розкритий зміст показників тестових завдань. У самій системі, в таблиці аналізу структури тесту, некоректно складені тестові завдання автоматично позначаються червоним кольором, в деяких випадках надається коментар, відповідно до значення того чи іншого показника.
Детальний аналіз статистичних характеристик тестових завдань у системі MOODLE 2.5.х дає змогу стверджувати, що показники характеристик тесту є статистично обґрунтованими. В даній системі використовуються статистичні показники, які обчислюються з використанням класичної (СТТ – Classical Test Theory) та сучасної теорії тестів (IRT – Item Response Theory). Таким чином тільки обізнаний в теорії тестів користувач зможе повноцінно використовувати вбудовану систему аналізу тестових завдань в системі MOODLE 2.5.х, що дозволяє опрацьовувати результати тестування з можливістю їх аналізу та оцінки якості кожного тестового завдання та тесту в цілому.
В доповіді більш детально будуть розкриті питання особливостей аналізу тестів та тестових завдань в LCMS MOODLE 2.5.х., критерії показників, зміст параметрів тесту та тестових завдань.