Загальне
Т.В.Бондаренко
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Використання інтернет-форуму у навчально-виховному процесі вищої школи
Платформа Moodle має широкий набір функціональних інструментів, зокрема «форум», який призначений для обговорення питань освіти і навчання, а на практиці ефективно використовується для створення, редагування, розміщення та обговорення студентських Інтернет-конференцій.
До позитивних особливостей використання форумної технології серед студентів вищої школи відносять такі можливості: навчитися писати наукові статті, завантажувати їх, редагувати та опрацьовувати матеріал у середовищі Moodle, надсилати відповідь за темою та коментувати пояснення інших учасників, брати участь у спільному обговоренні теми, тощо.
Як правило, під час практичного заняття студенту пропонується підготувати тези, згідно тематики найактуальнішої на часі Інтернет-конференції, яка є затвердженою на кафедрі. Підготовлений науковий матеріал розміщується користувачами на форумі та активно обговорюється.
У силу того, що академічна група включає невелику кількість студентів, для більш активного, дискусійного характеру обговорення теми усім учасникам пропонується грати роль опонента (стосовно доповідей своїх колег) та захисника (щодо своєї роботи).
Опонент – особа, що заперечує, піддає сумніву істинність або слушність тези, яку подав автор у Інтернет-конференції; захисник – особа, яка захищає публікацію, підтримує усі слушні думки.
Під час обговорення матеріалів конференції слід дотримуватись наступних порад:
- свою відповідь обов’язково обґрунтовувати (відповіді типу «я згоден», «підтримую», «улыбнуло» та інші не зараховуються).
- оцінюється не кількість, а якість повідомлень. Під якістю повідомлень розуміється ґрунтовна та чітка позиція автора.
- під час обговорення прокоментувати не менше п’яти повідомлень інших учасників форуму, цим самим утворюючи дискусію.
За результатами проведеного практичного заняття кращі тези доповідей, з урахуванням доповнень та зауважень, як правило, рекомендуються до участі у конференції, форма якої передбачає пленарне засідання, роботу в секціях із заслуховуванням доповідей та подальшим обговоренням.
Практика роботи показує, що використання Інтернет-форуму на платформі Moodle дозволяє студентам не лише освоювати нові інформаційні технології, адаптуватися до інтерактивних форм навчання, а й удосконалювати інформаційну культуру та мовний етикет; розвивати навики писемного мовлення, коментування, аргументації, пояснення, полеміки; підвищувати інтерактивність у спілкуванні, що позитивно впливає на соціалізацію та якість навчально-виховного процесу у вищій школі.