Загальне
Подласов С.О., Матвійчук О. В.
Національний технічний університет України
«Київський політехнічний інститут»Організація лабораторного практикуму з фізики у технічному університеті на базі LMS Moodle
Лабораторні роботи є обов’язковим елементом при вивченні фізики, як у загальноосвітні школі, так і у вищому навчальному закладі. Однак, як показало наше педагогічне дослідження останнім часом спостерігається стійка тенденція по зменшенню умінь учнів та студентів по проведенню експериментальних досліджень. Це зумовлює низку ускладнень у студентів при роботі у фізичній лабораторії у вищій школі.
Для корегування рівня експериментальних умінь студентів та надання їм допомоги при підготовці до виконання лабораторних робіт було використано можливості LMS Moodle. На сайті Українського інституту інформаційних технологій в освіті (http://moodle.udec.ntu-kpi.kiev.ua) були розміщені описання всіх лабораторних робіт, система тестових завдань для допуску до виконання робіт та комп’ютерні тренажери (стимулятори) реальних лабораторних робіт. Особливість комп’ютерних тренажерів полягала у максимальній наближеності їхнього інтерфейсу до вигляду реального обладнання та повна тотожність методики виконання робіт.
Стимулом для студентів ретельно опрацьовувати теоретичні відомостей до відповідної роботи, хід її виконання, особливості обробки результатів вимірювань є тест допуску створений засобами Moodle.
Для контролю виконання лабораторної роботи за допомогою комп’ютерного тренажера була використана можливість системи Moodle зберігати відповідь у вигляді тексту. Дана можливість в системі Moodle була реалізована в режимі редагування в опції "Добавить элемент курса" - "Задания" - "Ответ в виде текста". Отже, одержані дані при роботі з симуляторами лабораторного обладнання студенти заносили в таблицю MS Exel, або MS Word і відсилали на сайт, де вони перевірялися викладачем.
Кожна виконана студентами дія оцінювалася відповідно до розроблених нами критеріїв і визначала сумарний рейтинговий бал за цикл лабораторних робіт.
Організація лабораторного практикуму з фізики у технічному університеті на базі LMS Moodle, як показала практика роботи в лабораторії з одного боку, активізує навчальну діяльність студентів, сприяє кращому засвоєнню теоретичного матеріалу, усвідомленню методики експерименту, оволодінню навичками проведення вимірювань, а з іншого дозволяє економити навчальний час при виконанні лабораторних робіт, оскільки студенти встигають під час заняття якісно провести реальний експеримент, захистити теоретичний матеріал та провести необхідні обчислення і оформити результати експерименту.